Monday, March 31, 2014

Berakhir Di Lautan Hindi ?


Patut ucapan PM tetap di pertahankan, bahawa penerbangan MH370 "berakhir di lautan hindi" yang boleh membawa maksud yang pelbagai, boleh saja pesawat berkenaan telah terhempas di Selatan Lautan Hindi atau boleh jadi kalau pesawat berkenaan mampu sampai ke daratan walaupun titik terakhir  yang dikenal pasti amat jauh dari daratan atas sebab yang tertentu. Bukan malah bertegas bahwa ucapan PM itu tidak membawa apa apa maksud kalau pesawat berkenaan telah terhempas. 


Lalu bagaimana kalau akhirnya pesawat  MH370 ditemui di Lautan Hindi ?

Jangan terpengaruh dengan persoalan yang di ajukan oleh keluarga mangsa terutamanya dari negara China. Memang begitu semahu mereka, inginkan bukti yang jelas sedangkan usaha mencari MH370 bergantung pada bantuan satelit dan ingat hasilan imej yang di dapat selepas analisis keatas rakaman satelit bukan macam gambar yang kita ambil menggunakan kamera slr atau saja telefon bimbit.

Lagi sakit kalau Perdana Menteri tidak mengumumkan apa apa kemajuan selepas beberapa hari usaha mencari dan menyelamat berlangsung. Dengan itu juga, masyarakat dunia telah tahu bahwa kerajaan Malaysia tidak berdiam diri atau saja lemah. Betul tidak ? maka itu wajar di pertahankan berdasarkan maksud sebenar benarnya yang tersirat.

Pengumuman Perdana Menteri Najib Razak Pasal MH370

No comments: