Saturday, March 15, 2014

Aksi Perbomohan Ibrahim Mat Zin Jadi Ikutan :)

Hasil kerja perbomohan Ibrahim Mat Zin akhirnya menjadi ikutan seantaro dunia.

Apa publisiti seperti ini yang di mahukan oleh bomoh berkenaan. Ibrahim Mat Zin telah melakukan ritual jampi segala di lapangan terbang KLIA ekoran kehilangan pesawat MH370. Dalam ritual itu dia telah menggunakan beberapa peralatan termasuklah buah kelapa.

Walau bagaimanapun ia telah mendapat halangan dari pemimpin pemimpin pemerintah sekaligus mendapat kritikan dari ramai masyarakat Malaysia yang berakal normal.

Satu tindakan yang bijak, dan pujian patut diberikan kepada kepimpinan BN sebab membenteras kegiatan khurafat seperti itu.  Cuba bayangkan andai saja ritual seperti itu tidak mendapat tentangan mungkin saja Ibrahim Mat Zin pula akan mengorbankan beberapa ekor haiwan ternakan sebagai sebahagian dari amalan perbomohannya.

Apa pun perkara yang lepas biarlah berlalu tapi cuba lihat reaksi masyarakat antarabangsa terhadap ritual berkenaan, ia sudah menjadi bahan ketawa yang membawa imej kolot masyarakat Malaysia.

Apa yang boleh dilakukan oleh Ibrahim Mat Zin dalam hal ini ? Harap harap dia boleh mengirim penamparnya kepada tiga individu diatas agar bertukar kepada buaya :) 

No comments: