Sunday, March 30, 2014

Nga Kor Ming, DAP Meroyan Selepas Berpolitik Provokasi




Kenyataan Ketua Wanita MCA, Heng Seai Kie yang menyelar tindakan para pemimpin PR sebab telah memburukkan kerajaan Malaysia di mata masyarakat Republik Of China telah mendapat reaksi dari salah seorang pemimpin DAP yakni Nga Kor Ming yang juga Ahli Parlimen Taiping dengan konon membuat laporan Polis sebab tidak berpuas hati :) 


Heng Seai Kie mengesa agar pemimpin berkenaan dikenakan tindakan yang berat sebab sebenarnya telah menderhaka kepada negara bangsa. Dinyatakan para pemimpin DAP dan PKR telah menggunakan rangkaian sosial Wechat dan WeiBo untuk menghantar fitnah ke negara China, pasal kehilangan MH370 yang pada pendapat mereka, Malaysia ada menyembunyikan kebenaran disebalik kehilangan MH370. Ekoran itu jugalah ada dari kalangan keluarga mangsa yang membuat demonstrasi dihadapan pejabat kedutaan Malaysia di negara China tapi telah berjaya di leraikan selepas berlangsung dua jam.

Kalau kita amati betul betul, tidak ada juga keperluanya kenapa pemimpin pemimpin PR perlu berbuat demikian bukan juga ada kepentingan politik PR di negara China tapi pada hakikat yang terniat mereka/PR ingin melihat hubungan dua hala Malaysia dan China tidak harmoni sekaligus menular kepada tindakan ekonomi, dengan itu Malaysia akan berhadapan dengan mungkin krisis ekonomi. Maklum negara China adalah pengimport minyak sawit negara yang paling besar.  Busuk tidak ? 


Kesimpulannya, kewujudan politik PR di negara ini tidak pun membantu dalam memastikan Malaysia terus membangun seiring dengan negara negara jiran, yang mereka tahu hanyalah mencari kuasa politik semata mata. 

No comments: