Friday, March 28, 2014

Perangai Jelek Politik PR Terhadap Masyarakat



Kamu orang tahukah satu satunya parti politik pembangkang yang ada di muka bumi ini yang betul betul bersikap membangkan yang total  ialah semua parti politik yang ada di dalam kompenan PR. Parti ini tidak kisah dengan kesusahan masyarakat selagi tindakan mereka nanti tidak menguntungkan mereka yakni dilihat sebagai individu pemimpin yang prihatin dengan kesusahan masyarakat sekaligus masyarakat yang terpalit akan memihak mereka. Pokoknya apa pun tindak tanduk mereka pasti bermotifkan "pulitik" dan sebenarnya telah lari dari matlamat politik itu sendiri bukan seperti mana di negara negara maju, berbeza dalam hal politik tapi bersekutu bila perkara yang terjadi melibatkan ketenteraman masyarkat. 

Sebelum ini negara di gegarkan dengan insiden pencerobohan di Tanduo, Lahad Datu dan yang terbaru insiden kehilangan MH370, sehingga sekarang pesawat berkenaanm masih belum ditemui. Nah dari dua peristiwa besar ini apa kamu orang pernah mendengar kenyataan kasihan terhadap mangsa oleh politik tegar PR ? tidak ada kok itu, malah pula dipusing menjadi propaganda yang menguntungkan mereka.

Insiden pencerobohan pengganas di Lahad Datu mereka kata sebagai sandiwara UMNO sedangkan ia telah mengorbankan nyawa anggota keselamatan yang juga telah mengakibatkan anggota keluarga mereka hidup tanpa suami dan ayah. Sepatutnya apapun yang di maksudkan oleh Tian Chua pasal insiden penceroboh di Lahad Datu dia tidak boleh mengeluarkan kenyataan seperti itu sebab secara langsung dia telah menghina kedaulatan negara bangsa Malaysia secara total. Kalau saja kesalahan yang dibuat oleh Tian Chua boleh ditukar kepada konsep melanggar hukum dalam agama Islam, sebenarnya Tian Chua telah murtad dan wajar di hukum bunuh tidak sampai mati pun tidak mengapa

Terbaru, kehilangan pesawat MH370. Ada pula dari kalangan penyokong tegar PR yang berpolemik kononnya pihak kerajaan telah menyembunyikan beberapa kebenaran disebalik insiden MH370 yang menyebabkan pesawat MH370 jauh tersasar hingga  kelautan hindi dan tuduhan itu telah menyebabkan ada dari kalangan keluarga mangsa dari negara China yang mempercayainya jesteru telah mencetuskan kekecohan di kedutaan Malaysia di negara China. Kenyataan  itu juga telah berjaya mempengeruhi segelintir masyarakat Malaysia terutamanya dari kalangan mereka yang mendokong DAP untuk menyalahkan kerajaan. 

Kamu orang nampak tak sejauh mana keprihatinan mereka terhadap masyarakat yang terlibat dengan mana mana insiden yang berlaku di dalam negara ? pada mereka semuanya dusta seolah olah kejadian itu disengajakan. Hello, seburuk manapun pemimpin dan penyokong UMNO mereka tidak akan tegar melakukan hal yang mampu mengorbankan nyawa manusia. Seperti mana juga keyakinan para pemimpin dan penyokong PR terhadap pilot yang terpalit dengan insiden M370,walaupun ada cerita yang tersebar bahwa insiden MH370 ada melibatkan kepimpinan PKR, di tambah portal berita antarabangsa  ada melaporkan kalau kehilangan MH370 adalah disebabkan oleh ketaksuban seseorang terhadap pemimpin politik. Tapi mereka sebagai pendukung politik PR tetap tidak mempercayainya. Berbeza andai portal berita antarabangsa berkenaan mengaitkannya dengan sistem keselamatan negara, pasti akan diputar belit dengan penuh kesungguhan agar sungguh kerajaan ini di nilai sebagai lemah. Alahai 

No comments: