Monday, March 17, 2014

Penyokong PR Harus Berubah


Berpolitik ni harus realistik, apa yang kurang sila akui lepas itu berusahalah untuk membetulkannya.

Macam cerita UMNO sebelum PRU13 yang lepas, pemimpin tertinggi UMNO mengakui kesilapan mereka dan berjanji untuk membetulkannya, begitu juga dengan ramai penyokong UMNO mereka turut berubah tidak dinafikan masih ada segelintir dari mereka yang masih menganggap kalau UMNO itu milik bapa mereka :) tapi tidak mengapa kelompok sengal ini pada akhirnya akan binasa oleh orang UMNO itu sendiri andai mereka tidak berubah sebelum tiba saatnya PRU14.

Tapi bagaimana dengan politik PKR yakni pemimpin pemimpin PR. Apa kamu orang pernah dengar para pemimpin PR mengakui kesalahan mereka, sekaligus meminta maaf walaupun jelas mereka adalah individu yang ada di dalam rakaman video yang melakukan aksi ? Tidak ada kan, lalu bagaimana untuk membuktikan kalau mereka bukan individu  yang ada di dalaman rakaman yang memalitkan mereka, dengan itu kalian sebagai masyarakat politik akan tetap menyokong mereka ? Mahkamah, kamu orang tidak percaya. Jadi,
atau pengakuan dari mereka tidak perlu tapi kalian tetap menyokong mereka, macam babi buta, begitu ?

Harus kok penyokong PKR ni bersikap terbuka demi inti yang ada di dalam politik itu sendiri. Jangan dilupa tujuan kita menyokong parti politik adalah untuk mencari sekaligud membentuk perpaduan, dengan itu diri akan sentiasa berada dalam keharmonian lagi bebas mencari kelebihan duniawi, selepas itu pula kekal dalam perhatian pemerintah, betul tidak ? Tapi keharmonian yang saya maksudkan ini tidak akan berlaku selagi kalian di pimpin oleh pemimpin yang tidak berkelayakan.

Undilah Calon Barisan Nasional (BN) Chew Mei Fun.

#jalinanpolitik #PRKKajang

No comments: