Thursday, March 27, 2014

Peranan DAP Terhadap Masyarakat China Yang Terpalit MH370



Kita tidak menolak insiden MH370 yang melibatkan masyarakat Republik Of China ada di dorong oleh politik DAP untuk mengambil sikap tidak berpuas hati terhadap kerajaan Malaysia.

Mana mungkin masyarakat China bertindak semacam orang yang tidak berakal dengan membuat tuduhan konon kerajaan Malaysia ada menyembunyikan fakta di sebalik kehilangan MH370 sedang negara China juga turut terlibat dalam usaha mencari pesawat MH370, malah menggunakan peralatan canggih yang dimiliki oleh negara berkenaan. sebab itu saya katakan politik DAP ada terlibat dalam mencetuskan perasaan tidak puas hati di kalangan masyarakat China yang terpalit dengan insiden MH370. 

Kita sedia maklum dengan gaya berpolitik DAP, kerap bermain politik provokatif di kalangan masyarakat Malaysia dan ternyata ia berjaya menyatupadukan masyarakat Cina yang memihak PR. Jadinya tidak lah menghairankan kalau ruang dan peluang ini digunakan dengan sepenuhnya agar semua masyarakat Cina yang ada di Malaysia terutamanya, bernaung di bawa panji panji DAP. Barang mustahil mereka tidak mempunyai leluhur di tanah besar yang memiliki dua keterangan diri yang boleh menjadi penyokong kepada politik DAP, andai mereka merasakan DAP prihatin dengan musibah yang menimpah mereka. Betul tidak ? 

Sebab itulah pada masyarakat Malaysia tidak kira apa jenis kaum, bersekutulah dibawah kepimpinan BN demi memastikan negara tetap berada dalam keadaan yang harmoni. Ingat selagi angan angan politik PR tidak tercapai sebagai pemerintah negara, selagi itulah PR/DAP sanggup berbuat apa saja demi konon perjuangan politik yang sebenarnya menuju kepada perpecahan. 

No comments: