Thursday, March 27, 2014

Dr M Menjadi Pilihan Rakyat Mesir

Dr Mahathir menjadi pilihan masyarakat Mesir untuk memimpin mereka

Masyarakat Mesir ada membuat kira kira mereka sendiri di andaikan mereka dibagi pilihan siapa pemimpin di dunia ini yang paling layak memimpin mereka. Rupanya mereka memilih pemimpin dari kalangan pemimpin pemimpin UMNO/BN yakni Dr Mahathir (M)

Jadi bagaimana dengan pemimpin pemimpin PR, PAS terutamanya, apa mereka tidak dilihat sebagai  pemimpin yang memperjuangkan Islam. Wal hal selama ini mereka bertegas bahawa PAS adalah parti yang mengangkat Islam sebagai addin hingga pada satu ketika mereka sanggup mengkafirkan siapapun yang memihak UMNO, apa lagi isu kafir mengkafir ni berlaku di era pentadbiran Dr Mahathir 

Sebab itulah kita pernah katakan dahulu, UMNO adalah parti politik yang memartabatkan Islam, walaupun perkataan Islam tidak dimasukkan dalam nama organisasi UMNO. Tapi akhirnya terbukti, bila masyarakat Mesir yang terkenal dengan ilmu agama islamnya, telah memilih individu yang bernama Dr M sebagai pemimpin mereka sekaligus sudah tentu pasti untuk memartabatkan Islam. 

Jesteru tindakan Dr M terhadap kebobrokan politik di negara ini sewaktu beliau menjadi Perdana Menteri, adalah menepati kehendak syariat Islam atau paling tidak telah mengelakkan negara ini berada dalam situasi yang tidak harmoni, tidak seperti yang ada sekarang, malah Malaysia menjadi negara Islam contoh kepada negara negara Islam di Timur Tengah, apa lagi negara negara yang ada di benua Afrika. 

Semoga Dr Mahathir Mohamad senantiasa di dalam rahmatNya.