Thursday, March 13, 2014

Tidak Ada Pemimpin BN Yang Mempelawa Bomoh

Tidak ada satupun pemimpin pemerintah yang mempelawa  bomoh untuk terlibat dalam usaha mencari pesawat MH370 yang hilang sejak Sabtu 8hb Mac 2014 lalu.

Kehadiran beberapa orang bomoh di KLIA adalah atas kehendak mereka, yang pastinya untuk mencari publisiti murahan sekaligus akan menguntungkan mereka bila ada individu yang mungkin berubat sebab sudah dikenali. :)

Sesungguhnya agama rasmi negara ini ialah agama Islam jadi mana mungkin amalan syirik boleh di amalkan, betul tidak ? Sedang mengamalkan fahaman Syiah pun di larang sama sekali inikan pula jelas kerja syirik yang bertentangan dengan agama Islam.

Awal awal lagi kelibat bomoh di KLIA sudah mendapat perhatian keras dari Menteri Belia dan Sukan Yb Khairy Jamaluddin Abu Bakar. Sebab itulah ada entry di akaun Twitternya yang menyatakan bahwa beliau telah berhubung dengan Menteri di Jabatan Perdana Menteri, Datuk Seri Jamil Khir Baharom berhubung kehadiran bomoh di KLIA atas tujuan menjampi.

Selain kenyataan Datuk Seri Jamil Khir Baharom bahwa, mendoakan kebaikan kepada misi mencari dan menyelamat itu amat diperlukan namun mestilah berlandaskan syarak yang ditetapkan oleh Islam.

Jelas tidak ada satupun pemimpin pemerintah BN yang mempelawa kehadiran bomoh yang menyirikkan seperti yang yang didakwa oleh Anwar Ibrahim.




#jalinanpolitik #PRAYERFORMH370

No comments: