Sunday, March 16, 2014

Hak Masyarakat Politik BN Untuk Menyalahkan PKR

Dari dulu hinggalah sekarang apapun yang berlaku di dalam negara ia akan dikaitkan dengan politik BN walaupun jelas perkara itu dilakukan oleh mereka menyokong PR.

Tahun silih berganti akhirnya ia menjadi budaya politik yang bertepatan dengan maksud pembangkang itu sendiri tetap membangkang sampai bila bila walaupun pada perkara yang baik.

Maksud saya begini. Kehilangan MH370 telah mengundang pelbagai spekulasi baik dari masyarakat BN atau saja PR. Keduanya cuba menyalahkan, janji lawan mereka akan kelihatan jahat. 

Tapi dalam hal ini, masyarakat BN mempunyai banyak kelebihan untuk menewaskan politik PKR, ini kerana juruterbang MH370 yang terbabit adalah penyokong tegar PKR yang mungkin kecewa dek kerana keputusan Mahkamah Rayuan terhadap pemimpin mereka.

Jadinya kamu orang sebagai pemimpin dan penyokong PKR jangan pula berlagak budiman,  agar masyarakat ini tidak mengaitkan kehilangan MH370 dengan juruterbang yang menyokong PKR. Sebab ini adalah hak masyarakat yang berpolitik apa lagi budaya ini datang dari politik PKR, betul tidak ?

Bermaksud masyarakat ini boleh menyimpan ragu terhadap semua pemikiran penyokong PKR bahwa mereka adalah pendokong politik yang membelakangkan kepentingan negara bangsa apa yang penting ialah kuasa.

#jalinanpolitik #PRKKajang #PRAYERFORMH370

No comments: