Saturday, March 29, 2014

Benar, Strategi Politik PR Adalah Menghina


Kesalahan terbesar penyokong di setiap parti politik di Malaysia ini ialah terlalu saling membenci. Nah bila terlalu membenci, nanti bagimana untuk menilai kebaikan yang telah dibuat oleh mana mana parti politik, sedang awal awal lagi rasa benci telah menguasai diri. Mungkin perkara ini tidak menjadi satu masalah sebab mungkin namanya berpolitik harus ada pihak di nilai sebagai jelek tapi bagaimana pula kita mahu mencari kemenangan dalam politik. Apa dengan cara, sesiapa yang paling ramai pengikut mereka yang membenci sebelah pihak maka dia itulah yang akan mendapat kemenangan ? 

Dan itu bermaksud perjalanan politik di masa depan tidak lagi merujuk pada keboleh mampuan satu satu pemimpin tapi lebih kepada menanam rasa benci, jadi benar sangatlah apa yang di katakan oleh Dr M, bahwa PR mendapat sambutan sebab mereka bijak menghina, begitu ?. Memang ada benarnya tu, sebab kalau kita fikir balik, mana ada kerja kebajikan yang telah dilakukan oleh politik PR selain hanya mengkhabarkan kekurangan pihak lawan sedang perkara yang mereka politikkan itu belum pasti benar fitnahnya. Adeh 

Jelek sungguh politik PR ini ya, hinaan menjadi cara mereka berpolitik, ini baru namanya menghalalkan apapun cara. Betul tidak ? 

No comments: