Thursday, March 20, 2014

Penampang, Inanam ? Apa Sepatutnya Yang Perlu Dibuat

Sudah banyak kali saya ajukan soalan pada kelompok penyokong PKR di negeri Sabah,  terutamanya penyokong PR kawasan Penampang dan Inanam. Saya tanya mereka, apa sudah kemajuan yang di dapat oleh mereka yakni masyarakat di dua kawasan berkenaan.

Tidak boleh di jawab, paling kuat mereka menyalahkan pemerintahan BN secara keseluruhannya dimana waktu itu masyarakat tidak pun terlibat secara langsung dalam menyumbang kepada pembangunan di negeri Sabah. Maksud saya mereka tetap merujuk pada era pemerintahan PBS dan seangkatannya, titik tidak lebih dari itu. Apa apa perubahan yang datang hasil transformasi politik BN, itu pada mereka bukan sebahagian pembangunan yang dilaksanakan oleh BN. Alahai, sedang Yb yang mereka pilih pun semacam kayu, tidak pun membantu masyarakat untuk terlibat dengan kemajuan perdana.

Asyik asyik parti itu ini yang salah. Adeh

Untuk berubah bukan pun perlu mengubah parti pemerintah secara total tapi sikap segelintir ketua ketua masyarakat yang ada di peringkat bawah dan pertengahan. Ini antara langkah yang perlu diambil terlebih dahulu. Kritik mereka kalau tidak juga berubah, boikot mereka kalau tidak boleh juga, maka masyarakat yang ada di kawasan berkenaan bolehlah membuat memorandum hantar kepada Yb di kawasan berkenaan,  tunggu apa tindakan Yb. Kalau tidak boleh juga, nah barulah kamu orang memihak parti mana yang kamu orang suka. Titik

No comments: