Wednesday, April 2, 2014

Pemimpin Tertinggi PKR Pengamal Politik Oligarki



Kamu orang tahukah pemimpin organisasi PKR adalah pengamal politik Oligarki total. Oligarki adalah kelompok individu elite yang cuba mengambil kesempatan untuk kepentingan diri mereka.

Jadinya pertandingan suami isteri bagi merebut jawatan presiden PKR adalah Oligarki. Bukannya keterbukaan dalam sistem demokrasi seperti yang di war war kan oleh Anwar.

Tanpa penyokong PKR sedari mereka sudah di anggap sebagai lembu yang jelas tidak tahu apa apa.

Antara sebab UMNO memperkenalkan transformasi dalaman adalah untuk menyahut pendapat segelintir masyarakat yang pada mereka UMNO hanya untuk kelompok tertentu sebab itu jugalah mereka memihak PKR yang konon terbuka untuk semua lapisan masyarakat dalam memegang jawatan tertinggi di dalam organisasi PKR.  Tapi sebaliknya pula yang berlaku, jawatan tertinggi dalaman PKR hanya di duduki oleh kelompok bangsawan jadian yang cuba untuk mengukuhkan kuasa politik mereka.

Cuba kamu orang perhatikan betul betul organisasi PKR dimonopoli oleh keluarga tertentu dan kroni juga tertentu sejak  PKR diperkenalkan hinggalah sekarang. Seiring dengan tujuan organisasi PKR di wujudkan yang bertujuan untuk membela individu. Betul tidak ?

Untuk menyembunyikan sikap ketamakan politik Oligarki oleh pemimpin tertinggi PKR, penyokong hanya perlu dikenyangkan dengan cerita kekurangan yang dilakukan pemerintah sedang kalau pun mereka yang memerintah pastinya perkara yang sama akan berlaku. Ini sudah tentu sebab untuk mengaut keuntungan diri, jawatan dalam organisasi parti adalah langkah awal yang perlu di bolot.

Saya ambil contoh kedudukan Azmin Ali, Azmin adalah individu pemimpin yang selayaknya bertanding sebagai calon presiden PKR memandangkan dia telah  banyak berjasa kepada parti dan individu yang bernama Anwar itu sendiri. Tapi ia tidak berlaku malah Azmin pula yang cuba disisihkan dari haraki kepimpinan PKR, dengan harapan Azmin akan tersingkir. Nah apa lagi kamu orang yang hanya berdiri sebagai pemegang sepanduk ? ingat Anwar bukan siapa siapa tanpa kamu orang yang menjadi penyokong kepada dirinya apa lagi selama ini Anwar kurang membawa apa kebaikan kepada negara bangsa selain hanya menukar apapun yang dikerjakan oleh pemimpin pemerintah kepada cerita politik. 

No comments: