Saturday, April 12, 2014

Markas Pengedaran Syabu Di Tepi Jalan

Inilah antara markas pengedaran syabu yang ada di Kampung Kampung di sekitar tanah besar Daerah Semporna. Markas ini terletak di bahu jambatan tau, bukan pun tersorok.

Tika saya mengambil gambar ini, saya lihat salah seorang macai pada si bangsat pengedar syabu sedang memerhatikan diri dengan tenungan marah. Potongan

Isunya, disini jugalah laluan para  masyarakat dan konon ketua ketua masyarakat serta ketua ketua agensi tertentu untuk ke Pekan Semporna. Mereka nampak dan sedar akan  senario ini tapi sengaja tidak mengambil kisah. Ada saya berbicara dengan seorang Pegawai Anti Narkotik katanya, pernah dia bercakap dengan seorang JKKK pasal syabu, tapi JKKK berkenaan memberikan alasan takut. Jadi dia mencadangkan agar jawatan yang dipegang sebagai menjaga masyarakat diberikan pada orang lain yang mungkin lebih berkemampuan.

Pada saya takut satu hal, hal yang kedua ialah sikap dan tanggungjawab tidak ada pada diri mereka. Apa yang penting ialah membuat permohonan projek

Peliknya sudahlah ketua ketua masyarakat itu tidak ada pengikut atau kalau saja masyarakat memang memihak BN bukan di sebabkan oleh mereka tapi memang ingin memihak BN. Jadinya ada beberapa perkara yang kita boleh polemikkan disini, pertama kesungguhan dan tanggungjawab Yb di DUN berkenaan apa yang dia boleh buat dalam menyelesaikan isu ini dan yang kedua kenapa Ketua Ketua masyarakat ini tetap di guna pakai, sedangkan tidak juga mereka berguna yakni menyumbang pada negara dan masyarakat itu sendiri.

Pokoknya keterlibatan politik amat penting disini, jangan hanya memperalat masyarakat untuk kepentingan diri, sebab pasti juga kamu orang akan berhadapan dengan kematian, inilah masanya kalau ingin mendapat pahala hasil kerja dari seorang Yb atau saja orang politik.

Posted via Blogaway


Posted via Blogaway

No comments: