Sunday, February 22, 2015

Sivarasah, Peguam Pembangkang Cukup Hipokrit

Walaupun kita kurang bersetuju dengan penganjuran ceramah yang disampaikan oleh Tuan Peguam Shafee Abdullah kepada umum pasal kes liwat Anwar selepas perbicaraan tapi tidak semestinya ia salah, apa yang disampaikan adalah hal yang benar. Semuanya benar berdasarkan perbicaraan yang berjalan selama itu.

Reaksi peguam pembangkang Sivarasah Rasia yang mempertikaikan tindakan Tuan Shafee Abdullah adalah reaksi yang cukup hipokrit.

Bagaimana dengan pembangkang mencanang isu yang belum pun ditentukan oleh Mahkamah sama ada benar atau tidak. Sepertinya kes Altantuya sejak dari mula berada di dalam pengetahuan pembangkang siang malam pembangkang mencanang kononnya PM Najib Razak ada terlibat. Tapi akhirnya terbukti apa yang di canang selama ini adalah fitnah semata-mata.

Tidak kah itu namanya memfitnah dan ia dihalalkan oleh peguam peguam pembangkang hanya kerana ia datang dari kumpulan pembangkang.?

Ketika ini peguam pembangkang menunggu keputusan Anwar sama ada Shafee perlu dikenakan tindakan undang undang atau tidak.

Hal yang pelik kan. Mereka buat boleh, kita buat tidak boleh.


No comments: