Wednesday, February 25, 2015

Pelajar Malaysia Di Luar Negara Menuntut 3 Perkara, Bebaskan Anwar.

Ekoran hukuman penjara Anwar. Kedutaan dari negara Amerika Syarikat, United Kingdom, Australia, Kanada, New Zealand, Jerman, Switzerland, termasuklah pelajar pelajar Malaysia di luar negara membuat tiga tuntutan.

Pertama, bebaskan Anwar Ibrahim dari penjara. Dua, betulkan sistem kehakiman. Tiga, isu penyalahgunaan kuasa oleh ketua eksekutif pemerintah telah melanggar hak asasi manusia. Maka itu hak asasi manusia harus di hormati.

Pokoknya mereka konon mempersoal sistem kehakiman dan pentadbiran negara yang perlu melalui proses penambahbaikan. Hanya kerana Anwar.

Kawan kawan tahu kah, dari sudut mana mereka melihat Anwar sebagai kononnya di aniaya sebab itulah mereka membuat tuntutan yang mengarut. Nah seperti di bawah :-

MORAL YAKNI NAFSU SEMULAJADI ADALAH HAK INDIVIDU. OLEH ITU SISTEM KEHAKIMAN HARUS MENGAMBIL KIRA HAK ASASI MANUSIA SEBELUM MENJATUHKAN HUKUMAN.
(Perbuatan seks luar tabii bukannya satu kesalahan jenayah)

Mereka yang membuat tuntutan mungkin lupa, Malaysia adalah negara Islam. Tidak akan menghalalkan seks luar tabii yakni liwat. Tidak terkecuali negara Amerika sendiri ada 14 negeri di negara berkenaan yang mengekalkan undang undang sodomi siapa yang melakukannya akan di hukum antaranya Alabama, Florida, Idaho, Kansas, Louisiana, Michigan, Mississippi, Missouri, North Carolina, Oklahoma, South Carolina, Texas, Utah, dan Virginia.

Jadi sepatutnya tidak timbul tiga tuntutan diatas. Mengarut.

Ingatan pada penyokong PKR. Yang dipersoalkan bukannya ketidakadilan sistem kehakiman itu sendiri. Oleh itu jangan terguling guling. Adeh


No comments: