Tuesday, February 3, 2015

Sejujurnya, Sabahan Teruskan Menyokong BN

Berdiri saja sebagai penyokong pemerintah yakni UMNO/BN.

Gunakan kelebihan yang ada sebagai masyarakat simpanan tetap Sabah. Sementara kekuatan UMNO di Semenanjung agak kurang.

Atau kalau sudah PR menjadi pemerintah dan kekuatan PR agak serata di semua negeri. Nah pada waktu itu dan kita dengan akal fikir yang kita ada sekarang, lalu bersaing terutamanya dari konteks ekonomi tanpa pertolongan orang politik yang duduk di perintah pusat, seperti mana kedudukan Dato Sri Shafie Apdal. Alahai Nanti macam saja anak Itik di belakang ibunya.

Kita hidup harus optimis bukan pesimis.

Sebab itulah pemimpin pemimpin dari Sabah harus bersikap jujur, terbuka terhadap masyarakat Sabah itu sendiri. Berikan mereka kelebihan supaya dengan itu dapatlah mereka memperjuangkan pemimpin Sabah dan UMNO/BN itu sendiri. Jangan hanya menjaga kelompok pembodek yang tidak pun mendapat sokongan dari lapisan masyarakat, terutama anak muda. Ini kumpulan pembodek yang tidak menguntungkan ni, kalau tidak berubah sikap hanya akan menjadi beban kepada parti dan pemimpin itu sendiri. Liabiliti

Ironinya kan, kumpulan pembodek yang tidak pun berusaha keras untuk kemenangan parti. Jenis manusia yang mudah lupa diri, sombong yang tidak terhingga, tamak. Malah tidak senang kalau tidak memijak orang lain supaya dengan itu dia mendapat perhatian.

Kalau mereka masyarakat BN atau penyokong tegar BN hidup terhimpit binasa, tidak mereka tu memikirkan nasib parti, apa yang penting ialah kehidupan diri dan keluarganya. DAP pun sanggup mereka berikan sokongan.

Ini realistik, ok. Politik ekonomi sedang menjadi persepsi masyarakat.


No comments: