Wednesday, February 18, 2015

Anwar Tidak Pernah Menghantar Bekas 2nd Boss KFC Berunding Dengan Anifah.?



Penasihat PKR Datuk Seri Anwar Ibrahim memberitahu Mahkamah Tinggi di sini, beliau tidak pernah menghantar bekas timbalan pengerusi KFC Holding (M) Bhd Datuk Ishak Ismail sebagai ejen untuk berjumpa Menteri Luar Datuk Seri Anifah Aman dan meminta beliau melompat parti. (Ini catatan dari portal Malaysiakini)

Anwar memberikan keterangan di Mahkamah Tinggi atas samannya terhadap Anifah. Usai Anwar memberikan keterangan, dia balik ke penjara Sungai Buloh untuk menjalani hukuman selama tempoh lima tahun penjara.

Bersamaan dengan kenyataan sebelum ini, Datuk Ishak Ismail menafikan tidak pernah berhubung dengan mana mana wakil Anifah Aman untuk membuat sebarang urusniaga. Sebaliknya orang tengah Anifah yang cuba mendekati dirinya agar Anwar menarik balik saman terhadap Anifah.

Ertinya Anwar tidak merancang sebarang gerakan sulit yang melibatkan Anifah Aman, tapi Anifah yang memfitnah Anwar.? Sebenarnya tidak, hanya Anifah yang kekurangan bahan bagi membuktikan Anwar ada menawarkan sejumlah wang untuk membentuk kerajaan PR sekitar tahun 2008.

Adapun tawaran melompat katak oleh Anwar memang ada tinggal lagi Anifah menolaknya selepas beberapa tempoh. Bila kita kata "tempoh" ertinya ada urusniaga tapi tidak jadi.


No comments: