Monday, February 16, 2015

Kumpulan Anak Muda Malaysia 2015, Ancaman Keganasan.?

Kumpulan ini nampak ganas tapi tidak bertepatan dengan apa yang mereka akan lakukan. Hanya membakar mercun di hadapan bangunan kehakiman pada malam 18hb Februari 2015 bersamaan dengan hari menyambut Tahun Baru Cina 2015. Nampak remeh, bodoh dan lucu kan. Heheh.

Antara sebab kenapa mereka bertindak adalah untuk kononnya menentang sistem kehakiman/demokrasi yang kononnya telah tercemar.

Kalau tercemar tidak lah Pulau Pinang dan Selangor kekal menjadi negeri pembangkang. Begitu juga dengan pertambahan kerusi Pembangkang di negeri Sabah. (Tidak akan kekal dan bertambah kalau sistem demokrasi telah tercemar)

Begitu juga dengan keputusan mahkamah sivil Seperti contoh kes saman terhadap akbar Utusan dan banyak lagi kes yang dimenangi oleh pembangkang. Ini menunjukkan sistem kehakiman negara tidak tercemar.

Hanya benar selagi mana isu itu menguntungkan pembangkang. Alahai.?

Tapi kewujudan kumpulan ini tidak boleh dipandang ringan. Ada mungkin perancangan keganasan selepas mereka Kumpulan Anak Muda Malaysia 2015 dinilai sebagai bodoh. Siapa yang tahu.?

Mulanya mereka menggerakkan kerja yang nampak bodoh dan bodoh dan bodoh sehinggalah masyarakat percaya yang mereka bodoh. Tapi selepas itu mungkin ada kejadian yang kita tidak ingini yang menggugat kesejahteraan negara. Siapa yang tahu.?

Umpama cerita serigala dengan budak gembala. Bila orang sudah tidak percaya, akhirnya ada yang menjadi korban.


No comments: