Saturday, March 21, 2015

PKR Bab Hudud Main Tarik Tali.

Main tarik tali ya, walaupun melibatkan agama Islam. Dulu PKR, Rafizi mendesak agar Anwar dihakimi menggunakan hukum Islam yakni Qazaf (cabang daripada Hudud) tapi sekarang tidak lagi malah menafikan hudud, sebab hudud tidak lagi menguntungkan politik PKR khasnya Anwar. Himmm

Lain cerita kalau uturn yang diputuskan akhirnya berpihak pada hudud seperti mana UMNO, mulanya tidak menyokong atas beberapa sebab yang juga di persetujui oleh pemimpin PAS tapi akhirnya bersetuju agar hudud dilaksanakan.

Ekoran itu seorang Ahli Dewan Undangan Negeri (Adun) PKR, Guchil Mohd Roslan Puteh, turut dalam perhatian pentadbiran pusat PKR sebab hadir di sidang negeri yang membentangkan enakmen hudud sekaligus menyokong perlaksanaan hudud di negeri berkenaan. Individu ini sedang disiasat dan akan berhadapan dengan tindakan tatatertib pentadbiran PKR. Himmm, keras sangat keras.

Sangat PKR menolak perlaksanaan hudud. Tiada beza dengan DAP.

Tapi penyokong PR tetap membutakan mata dan hati, sebagai alasan tetap mereka merujuk pada kenyataan terdahulu pemimpin UMNO yang menafikan perlaksanaan hudud oleh Dr M dan PM Najib Razak tapi itu dulu lagi pun ia berserta alasan yang jelas.

Sekarang pentadbiran UMNO, khasnya pemimpin UMNO di negeri Kelantan menyokong penuh perlaksanaan hudud. Kenapa ini tidak diambil kira.?

Mari pakat pakat fikir, parti mana di Malaysia ini yang mendaulatkan agama Islam pada masa yang sama menjaga kepentingan agama selain Islam.?

UMNO sekali lagi menyokong penuh perlaksanaan hudud khasnya di negeri Kelantan apa yang penting ialah tahap perlaksanaannya biarlah lebih perkasa, kajian lebih detail perlu dibuat. Supaya Islam ini tidak dilihat kejam atau tidak adil. Memandangkan sehingga kini Presiden PAS berpendapat, hudud belum boleh dilaksanakan atas faktor kemiskinan dan pengangguran.


No comments: