Thursday, May 22, 2014

Undi Calon Mah Siew Keong, Teluk Intan

DAP di Teluk Intan berada dalam tekanan yang amat. Pengundi kaum Cina telah menyedari yang DAP tidak akan mampu merealisasikan agenda meneutralkan kontrak sosial, yang selama ini menjadi faktor kepada sokongan mereka terhadap DAP.

Lain itu pengundi Melayu juga turut menyedari bahwa PAS yang mereka harapkan memperjuangkan nasib mereka bersama hudud rupanya hanya retorik demi meraih  undi dimana mana PRU. Pendirian pemimpin pemimpin PAS terhadap ungkapan Calon DAP, Dyana Sofya yang menafikan hudud telah mengguris hati masyarakat Melayu, selain kekurangan adab yang di miliki oleh Dyana Sofya, sebagai pemimpin wanita yang beragama Islam.
Sebagaimana entry sebelum ini, klik link di bawa sekali.

Bermaksud Melayu dan Cina akan  bergabung untuk mengajar politik DAP erti perjuangan dan janji sekaligus memenangkan calon BN di PRK Teluk Intan.

Mah Seaw Keong, yang telah lama  berjasa kepada masyarakat Teluk Intan juga akan menjadi faktor yang menyumbang kepada kemenangan BN di Teluk Intan.

Lain itu, jentera BN di Teluk Intan juga perlu lebih agresif bagi memperjelaskan kebaikan yang telah di terima oleh masyarakat Cina selama BN menjadi pemerintah negara. Adapun perjuangan DAP yang cuba meneutralkan kontrak sosial ia hanyalah pancingan politik semata-mata sekaligus hanya ingin memenuhi rasa ketidakpuasan masyarakat Cina terhadap kontrak sosial, yang sebenarnya tidak mendatangkan masalah kepada kaum Cina kalau di amati dengan betul. Selain hakikat kebenaran  yang telah di maktubkan oleh Sultan sebagai namanya ketuanan ia juga tidak akan mampu di ubah dengan  kuasa politik semata-mata selain perkenan dari Sultan itu sendiri.

Hakikat ini perlu di terima dengan berlapang dada, kalau Gerakan boleh menerimanya kenapa DAP tidak.?

Undilah Calon BN Datuk Mah Siew Keong. Toleransi politik adalah pokok kepada namanya kesejahteraan.

Dyana Sofya tidak layak di angkat sebagai pemimpin  


Posted via Blogaway

No comments: