Saturday, May 17, 2014

Cadangan Menghentikan Usaha Mencari MH370 Dan Spin Kenaikan Tarif Elektrik

Masih relevan kah usaha mencari MH370 tu ya. Macam tidak sudah tau.

Kalau saja usaha mencari MH370 masih menelan belanja yang beratus juta, iya ada baiknya kalau usaha berkenaan dihentikan buat tempoh tertentu.

Dan masyarakat politik yang pro PR pula janganlah terlalu sengal.? Kita katakan sengal sebab pasti saja ia akan ditukar kepada isu politik, yakni kerajaan sudah bangkrap dan tidak prihatin pada keluarga mangsa MH370. Alahai

Wal hal tujuan utama usaha mencari dihentikan adalah untuk menjimatkan perbelanjaan. (kalau dipersetujui).

Seperti juga halnya dengan kenaikan tarif elektrik oleh TNB.  Ada pelbagai cerita yang di putar belitkan, konon sebab utama PM Najib menaikkan tarif elektrik adalah kerana TNB telah mengalami kerugian dengan itu puak puak sengal ini pun mengeluarkan fakta yang menyatakan TNB telah mencatatkan keuntungan berbilion tapi pula tetap saja menaikkan tarif elektrik yang bertujuan untuk menyeksa masyarakat. Selain kononnya negara telah menghadapi krisis ekonomi yang gawat.

Jadi cuba kamu orang tanya mereka ada di mana ucapan PM Najib yang menyatakan kalau TNB telah atau akan mengalami kerugian andai tarif tidak dinaikkan. Tidak ada kok itu.

Yang ada ialah, kalau tarif elektrik tidak dinaikkan maka syarikat GLC tidak lagi gagah sebagai syarikat milik kerajaan.


Posted via Blogaway

No comments: