Friday, May 30, 2014

Produk Kepimpinan Yang Akan Dihasilkan Oleh Penyokong PR

Kebanyakan penyokong PR telah menyimpan tekad bahwa pemimpin pemimpin mereka tidak akan melakukan sebarang kesalahan selama mereka masih berada di muka bumi bumi. Sebab itulah kita tidak pernah mendengar sebarang keluhan pasal pemimpin dan mana mana parti kompenan PR. Tidak logik langsung kan, tidak lebih dari kepatuhan seekor haiwan peliharaan.

Kalau sudah begitu keadaannya, apa yang kita boleh rumuskan daripada tekad membabi mereka ya.?

Nah begini, itu bererti penyokong PR akan menghasilkan pemimpin pemimpin yang langsung tidak berkualiti. Pemimpin berkenaan  boleh saja bersikap zalim, pada mana mana kelompok masyarakat yang mereka kehendaki, sebab mereka tahu selagi kezaliman yang mereka lakukan tidak berada di dalam pengetahuan umum lagi terbukti jelas, penyokong mereka tidak akan mempercayainya. Malah akan tampil untuk menafikannya.

Atau andai saja pemimpin berkenaan telah kantoi, maka pemimpin yang terpalit hanya perlu merujuk pada kesalahan lampau yang telah dilakukan oleh pemimpin pemimpin BN, dengan itu kesalahan yang mereka lakukan akan dilupakan.

Inilah antara jenis produk kepimpinan yang dihasilkan oleh penyokong penyokong sengal PR sama ada telah dan akan di hasilkan. Yang  akhirnya  membawa negara ini kepada kebinasaan hinggalah melibatkan campurtangan kuasa asing. 

Kita tidak menolak, kalau strategi menyengalkan penyokong  memang di rancang rapi oleh pemimpin pemimpin PR khasnya DAP agar mudah bagi mereka menduga kontrak sosial sekaligus  meneutralkannya dan akhirnya yang akan menanggung rugi ialah Melayu dan Bumiputera yang masih tidak memiliki kemampuan untuk bersaing dengan kaum kaum DAP yang telah bersedia dari semua segi termasuklah sokongan dari pihak luar.

Kesimpulan besarnya ialah Melayu dan Bumiputera akan hilang di bumi Malaysia gara gara penyokong PR yang telah di sengalkan.


Posted via Blogaway

No comments: