Tuesday, May 27, 2014

Rupanya Ini Sebabnya Kenapa PAS Berkerjasama Dengan DAP

Kita baru tersedar dan tahu bahwa tujuan PAS tetap menyokong DAP walaupun DAP menolak perjuangan PAS ialah :-

Rupanya begini, PAS berharap DAP akan menjadi kuda tunggangan PAS dalam mempersoal kebobrokan yang konon di lakukan oleh pemerintah. Bermaksud PAS akan menjadi mastermind diatas semua isu yang di momokkan oleh DAP. INILAH sebenarnya yang dimahukan hasil dari pendekatan yang di panggil tahayul syasih tapi kurang menjadi oleh PAS, selama mereka berkerjasama dengan DAP.

Tapi apa isu yang telah di bongkar oleh politik DAP ya, selama mereka menjadi pembangkang di Malaysia, apa isu itu  telah mendapat perhatian yang akhirnya menguntungkan masyarakat Malaysia ya.?

Malah apa yang kita nampak, DAP hanya asyik mencipta isu songsang  walaupun tanpa kerelaan PAS. Seperti contoh, gelaran yang diberikan terhadap Kelantan sebagai negeri yang tidak bertamadun oleh Karpal Singh, hanya kerana PAS ingin menguatkuasakan  peraturan Islam di premis tertentu di negeri berkenaan, tapi pula di perlekeh.

Jadi apa tu memperkuda kah atau di kudakan.?

Selain itu, DAP pula menuntut penggunaan kalimah Allah di kalangan mereka yang bukan Islam yang mendapat sokongan dari segelintir pemimpin pemimpin PAS. Ini apa ya?

Bukankah kerjasama ini hanya merosakkan imej PAS sebagai parti yang cuba mendokong Islam ke tingkat tertinggi.?

Atau kalau pun benar PAS ingin konon membongkar segala kebobrokan yang dilakukan oleh pemerintah tapi berselindung di sebalik parti orang lain, kenapa tidak saja menyerahkannya kepada PKR, kan Rafizi ada di sana, walaupun sering gagal di dalam tuduhannya, tapi sekurang kurangnya boleh juga rakyat menganggapnya sebagai hasil buah fikir PAS.

Nah habis sudah saya fikir ni, tapi macam tidak kena, manjang tidak logik. Kamu ada pendapat yang lain, yang mungkin tampak logik. Pasal persoalan Kenapa PAS tetap berkerjasama dengan DAP walaupun di anggap tidak ada.?


Posted via Blogaway

No comments: