Friday, May 16, 2014

Agenda Tersembunyi Di Sebalik Calon DAP Di Teluk Intan?

DAP sedar dengan strategi mereka. Kenapa mereka memasang calon Melayu Cewek Dyana Sofya di PRK Teluk Intan. Selain untuk menarik pengundi Melayu, ada agenda politik yang tersirat.

Dan langsung tidak timbul konon ada strategi politik dari pemimpin Melayu yang bertapak di dalam DAP, agar nanti politik DAP akan berpecah dari dalam. Bukan pemimpin DAP tidak tahu bagaimana untuk melemahkan Melayu, tidak lain tidak bukan yakni politik adu domba Melayu, selesai masalah.

Begini ceritanya. Melayu berpecah, kepada empat kelompok penyokong politik yakni PKR, PAS DAP dan UMNO. Maka itulah DAP mengambil kesempatan ini, selain cuba menarik pengundi Melayu, DAP juga ingin menunjukkan kepada masyarakat Malaysia bahawa DAP bukan parti perkauman.

Tapi Cina DAP tidak akan mengangkat Melayu melebihi mereka di dalam organisasi DAP sampai kapan :) bertepatan dengan agenda DAP yang ingin menghapuskan kontrak sosial yakni kesamarataan. Kalau pun selepas itu ada bangsa Melayu yang di angkat di dalam organisasi DAP ia hanyalah bersifat sementara, usai kontrak sosial terhapus, Cina DAP akan balik kepada agenda asal mereka. Caranya tidak susah, seperti mana yang diri sebut  di atas politik adu domba dengan mudah pengaruh politik Melayu di dalam DAP akan terhakis.

Yang jelas sementara DAP berusaha untuk mencapai cita cita mereka, peluang untuk anak muda yang berbangsa Melayu menjadi pemimpin sangatlah terbuka. Walaupun bangsa Melayu bakal merempat di bumi sendiri, apa yang penting kedudukan di dalam politik berserta kemewahan yang bakal di dapat, kata Melayu muda yang tidak ada jati diri. :)

Posted via Blogaway


Posted via Blogaway

No comments: