Monday, May 5, 2014

Orang Sabah Yang Tidak Mendukung Autonomi Adalah Pemilik IC Projek ?

Kamu orang tahukah, penyokong politik pembangkang STAR dari negeri Sabah kata, kalau kamu tidak menyokong agenda yang menuntut autonomi keatas negeri Sabah dari Malaysia. Maka status warganegara Malaysia yang kamu miliki adalah sebenarnya palsu yakni IC projek.

Apa kamu orang tidak ingin mempersoalkannya? Secara peribadi saya melihat kenyataan itu sebagai tidak masuk akal lagi menghina kewujudan kaum atau saja bangsa lain selain KDM STAR di bumi Sabah. 

Berbalik pada status kewarganegaraan di atas apa dengan ini benarlah tuduhan mereka bahwa Sabah ini hanya dimiliki oleh satu kaum yakni KDM STAR sebab itulah dengan mudah mereka memperlekeh kehadiran masyarakat selain mreka ?

Dan ingin sangat mengajukan soalan apa kamu yang berbangsa Bajau Suluk, Bugis dan lain lain suku bangsa yang ada di negeri ini menyokong agenda sempit yang di dokong oleh STAR diatas ?

Jangan kamu orang mudah terpedaya/tertipu tidak ada parti di Sabah ini yang lebih baik daripada parti UMNO/BN apa lagi di dalam parti inilah duduknya seorang pemimpin yang berwibawa lagi sebenarnya mewakili semua suku bangsa yang ada di negeri Sabah yakni Dato Sri Shafie Apdal.


Posted via Blogaway

No comments: