Monday, May 26, 2014

No To Implementation Of Hudud

Inilah sebenarnya yang berlaku dan yang ditegaskan oleh DAP, dalam usaha  mereka meraih sokongan undi dari kalangan kaum Cina. Tanpa agenda kontrak sosial yang cuba di neutralkan dan agenda menolak hudud, DAP sebenarnya bukan siapa siapa.

Mungkin sebelum ini kita hanya mendengar pernyataan pernyataan dari pemimpin dan penyokong penyokong murahan PR yang menolak hudud tanpa tools yang jelas untuk menafikan hukum Islam. Tapi sekarang telah terbukti, bahwa DAP secara tegas lagi tegar telah menolak hudud malah  mereka akan berusaha menyerapkan agenda penafian mereka kepada keseluruhan masyarakat Cina. Buktinya apa yang tertulis pada kenderaan ini.

No to implementation of hudud

Apa bukti jelas ini masih lagi boleh di putar belit oleh pemimpin pemimpin PAS sekaligus para penyokong mereka, dengan itu tetap mahu berkerjasama dengan DAP. Tolonglah, apa jenis agenda politik yang di amalkan oleh PAS ni, kita pun tidak tahu.

Bermaksud mereka pengundi Melayu khasnya di Teluk Intan berfikir lah barang sejenak kalau ingin tetap melihat negara ini di lihat sebagai negara Islam.

Walaupun parti Gerakan menafikan hudud seperti mana DAP tapi pada hakikatnya kebanyakan parti kompenan BN tidak akan mampu bergerak tanpa bantuan parti tunjang yakni UMNO, jadi ada kemungkinannya hudud dapat di dukung tanpa undi ahli parlimen dari DAP dan PKR untuk melaksanakan hudud di Kelantan boleh realisasikan walaupun cukup sekadar draft jangka panjang yang memerlukan beberapa penyelesaian asas sebelum hudud boleh di laksanakan. Siapa tahu kan, berbanding DAP/PR.

Undilah Calon BN, Datuk Mah Siew Keong.


Posted via Blogaway

No comments: