Tuesday, May 27, 2014

Dyana Sofya Bukan Peguam, Jadi Apalah Gunanya Tu?

Nah kalau sudah Dyana bukan seorang peguam yang bertauliah seperti yang diharapkan oleh masyarakat Teluk Intan, apa lagi benda yang boleh di harapkan dari Dyana sebagai seorang pemimpin politik. Bukan juga DAP yang menjadi pemerintah kepada negara Malaysia, yang boleh membantu negara masyarakat dengan pelbagai transformasi seperti BN.?

Walaupun kita tahu Dyana hanyalah boneka kepada pemimpin pemimpin DAP tapi sekurang kurangnya Dyana boleh dimanfaatkan oleh masyarakat seperti mana mendiang Karpal Singh di Bukit Gelugor dulu lama, alsebab itulah Karpal tetap mendapat tempat sebagai pemimpin pembangkang, sebab setiap masalah yang dihadapi oleh masyarakat yang berkaitan guaman, Karpal Singh akan  membantu tanpa mengenakan apa apa bayaran.

Tapi bagaimana dengan Dyana, cukup sebagai perosak kepada keharmonian kaum kah, ialah DAP bukan siapa siapa di mata masyarakat Cina DAP, kalau tidak membangkitkan sentimen perkauman agar masyarakat berbelah bagi dalam memberikan sokongan terhadap mana mana parti yang menjadi kompenan BN.

Berulang ulang saya tegaskan, untuk meneutralkan kontrak sosial harus kok senario politik ini berada dalam situasi yang tidak harmoni, barulah kesamarataan hak boleh di angkat sebagai formula kepada namanya penyelesaian.

Undilah Calon BN Datuk Mah Siew Keong

Faham mungkin apa yang saya maksudkan ya.?

#Prktelukintan


Posted via Blogaway

No comments: