Thursday, May 8, 2014

Ketua Menteri Sabah Harus Di Pertanggungjawabkan

Malas memberikan jawapan atau atau saja  mengulas persoalan yang diajukan berkaitan insiden penculikan yang telah membingungkan ramai masyarakat Sabah. Terutamanya mereka yang tinggal di sebelah timur Sabah.

Kejadian atau pencerobohan yang pertama pertama berlaku di negeri Sabah ialah di Lahad Datu selepas itu Semporna dan sekarang di Lahad Datu, yang telah melibatkan seorang individu dari negara  China yang juga seorang pengusaha penternakan ikan sangkar di perairan Silam, Lahad Datu. Kejadian berlaku pada malam Selasa, sekitar jam 2.55am. Sebelum itu kita mendapat khabar sehari sebelum kejadian penculikan ada bilang satu kejadian yang melibatkan nelayan yang telah di serang oleh

Kalau saja selepas ini perairan Sabah masih boleh di bolisi oleh pihak luar yang tidak bertanggungjawab sekaligus membawa kepada penculikan maka ada baiknya Ketua Menteri Sabah meletakkan jawatan.

Harus di ingat jawatan Pengerusi Keselamatan Negeri Sabah di jawat oleh Ketua Menteri Sabah itu sendiri. Beliaulah yang bertanggungjawab atas semua keselamatan yang ada di dalam negeri.

Memang begitu politik berlangsung dan ia adalah sebahagian dari impalan yang patut mereka terima sebagai pengiat politik. Tidak ada agenda tersembunyi yang cuba diri bawa atas saranan diatas. Ok

Semoga dengan ini, Ketua Menteri  akan lebih prihatin atas semua kejadian yang berlaku di negeri Sabah. Titik

Jangan saja selepas ini ada benci antara kita ya, kita semua tetap berada di dalam barisan yang sama yakni BN.? :)


Posted via Blogaway

No comments: