Sunday, May 4, 2014

Bising Tipu Oleh Individu Pembangkang

Bising bising bising dan bising. Kita kurang kisah dengan perangai bising bising ni sebab itu sudah memang adat namanya berpolitik yang bertentangan tapi pula  masyarakat perlu pandai menilai siapa sebenarnya pemimpin pembangkang yang bising bising tu.

Ini tidak rata rata masyarakat Sabah ini mudah sangat di politikkan walaupun individu berkenaan dulu lama terkenal dengan sikapnya yang mementingkan kelompoknya. Satu lagi, untuk menjadi pemimpin yang konon memperjuangkan nasib masyarakat, individu berkenaan harus memiliki sejarah perjuangannya yang tersendiri bukannya menafikan hak atau kewujudan orang lain, hamba pun perlu dia hormati sebelum dia menceburi lapangan kepolitikan. Selepas itu lihat pula apa sudah perkara yang dia telah lakukan terhadap masyarakat dari beberapa sudut.

Janganlah terlalu bebal, orang tua kamu melahirkan kamu tu bukan untuk menjadi hamba kepada orang yang sebenarnya tidak berguna selain hanya bermuka muka macam talam dua muka, haram jadah. Beballah sangat.

Bila individu berkenaan bercakap pasal konon kemiskinan terus kepala kamu orang mengangguk sampai kepala kamu orang macam mahu  tercabut. Hello tidak ada kebaikan kalau kamu orang di pimpin oleh orang yang jelas salah, ingat matlamat sebenar orang yang sedemikian adalah untuk mencari keuntungan dirinya.

#jalinanpolitik

Posted via Blogaway


Posted via Blogaway

No comments: