Tuesday, September 2, 2014

Pemerintah Tidak Merahsiakan Keputusan RCI. Untuk Apa.?

Tidak ada sebab kenapa dapatan soal selidik RCI perlu di rahsiakan.

Kehadiran kaum kaum lain selain KDM adakah kelompok kaum bangsa yang  mempunyai hubungan pertalian darah dengan bangsa Bajau Suluk dan Bugis yang ada di Sabah sejak dulu lama. Sejak lagi  Sabah belum mencapai kemerdekaan.

Bukan macam Cina DAP, sehingga sekarang kita tidak pernah melihat kuburan kanak kanak/bayi di perkuburan Cina. Jadi ada dimana surat beranak kanak kanak atau bayi tu. Perkara seperti ini yang perlu di RCI kan, sebab tidak masuk akal.

Kalau pun alasan diatas di jadikan faktor kepada kehadiran bekas pendatang sebelum ini, saya ingat ia bukan faktor  yang tidak boleh diterima oleh ramai masyarakat Sabah. Apa lagi kalau masyarakat itu dari kalangan mereka yang berpendidikan.

Jadinya DAP jangan perasan, kononnya kenapa laporan RCI sengaja dilambatkan/disembunyikan adalah kerana ada perkara yang mahu dirahsiakan. Itulah adalah tanggapan yang sangat meleset lagi perasan.

Jangan juga dilupakan ya, sebelum lagi PRU13 berlangsung, soal selidik RCI telah pun di politikkan dikalangan masyarakat Sabah, tapi apa.? Masyarakat Sabah telah menolaknya mentah mentah, buktinya keputusan PRU13 pembangkang gagal meraih kemenangan. Adeh

Klik link artikel dibawah ini. Artikel ini yang admin cuba cerahkan :-

DAP mempersoal RCI  


Posted via Blogaway Jals

No comments: