Monday, September 8, 2014

PAS Menolak Azizah, Bagaimana Pula Dengan DAP.???

PAS tidak bersetuju dengan Wan Azizah sebagai Menteri Besar Selangor, seperti  yang dinyatakan oleh Haji Hadi.

Bagaimana pula dengan masyarakat Selangor, apa pula perkiraan mereka ya. Adakah menyokong atau apa dia ?

Tapi sebelum itu jangan dilupa ya, Wan Azizah adalah Yb DUN Kajang yang kamu orang sokong, selain dukungan PAS  hingga mendapat kemenangan.

Kalau kita lihat di cara PAS memberikan dukungan terhadap kompenan PR sebelum ini,  nampaknya PAS tidak mengambil kira soal implikasi hasil dari dukungan yang diberikan dari konteks masa hadapan agama dan bangsa Malaysia. Apa yang penting, PAS akan  mendapat sokongan berbalik yang akan menguntungkan mereka. Itu saja.

Itu baru berkisar soal Wan Azizah/PKR, yang dianggap tidak mampu memimpin masyarakat hingga memudaratkan PAS.

Bagaimana pula dengan kepimpinan  DAP yang  tidak membantu PAS di dalam memartabatkan Islam, di negeri yang di perintah oleh PR.??? (baru di peringkat negeri, belum lagi PR sebagai pemerintah negara).

Adakah kemelut ini, betul betul berlaku hingga melemahkan DAP dan PKR di masa hadapan, atau ia hanyalah pancingan politik agar PAS dinilai sebagai parti yang memperjuangkan agama dan bangsa seperti mana UMNO.
Sekaligus  sebagai parti alternatif kepada orang Melayu, selain  PASMA yang bertujuan menarik sokongan belia remaja yang belum memihak mana mana organisasi parti.???

Klik link di bawah ini, artikel ini yang admin cuba cerahkan.

http://www.freemalaysiatoday.com/category/bahasa/2014/09/08/muslimat-pas-wilayah-bidas-wanita-dap/ 


Posted via Blogaway Jals

No comments: