Saturday, August 30, 2014

Wan Azizah Hantar Surat Kepada Dr M.???

Dr M telah mengakui sendiri yang isteri Anwar Ibrahim, itu Wan Azizah ada menghantar surat setebal 15 helai. Surat itu mengandungi pendedahan laku moral Anwar Ibrahim, yang mungkin sudah tidak boleh diterima atau ditahan oleh Wan Azizah sebagai seorang isteri.

Dengan berbuat demikian Wan Azizah berharap Dr M akan menasihatkan Anwar Ibrahim agar berhenti dari melayan kemahuan luar tabii nya. Boleh saja begitu ya, sebab mana pun mungkin seorang isteri sanggup mendedahkan pergolakan yang berlaku di dalam rumah tangga mereka kalau pergolakan itu bersifat biasa yang dilakukan oleh mereka diluar sana yang berumahtangga. Betuk tidak.?

Ketika ditanya, Dr M tidak akan mendedahkan kandungan surat berkenaan sebab ia melibatkan aib seseorang/keluarga yang perlu dirahsiakan dari pengetahuan umum.

Pada pendapat Dr M, tanpa mendedahkan kandungan surat berkenaan pun, masyarakat sudah sedia tahu siapa Anwar yang telah disabitkan oleh mahkamah atas tuduhan salah laku moral yang terlampau.

Apa dia punya moral tu.?

Moralnya, Dr M tidaklah jahat sangat hingga memecat Anwar dari jawatan timbalan perdana menteri, kalau sungguh Anwar tidak melakukan salah laku moral dan kuasa. Bererti pemecatan Anwar adalah atas prinsip kebenaran dan bukan fitnah atau saja penganiayaan.

Saya percaya kalau saja point besar ini berada di pihak PR, sudah lama  didedahkan kepada umum untuk meraih keuntungan politik.

Isu sampingannya, apa pula persepsi pembaca terhadap Wan Azizah dari konteks keperibadiannya sebagai seorang isteri yang wajib menjaga aib suaminya dan dari konteks kepimpinannya dimasa kini dan akan datang. Adakah ia mampu membawa aspirasi rakyat dengan penuh kejujuran seperti yang diyakini ada pada pemimpin pemimpin PKR oleh penyokong mereka.???

Klik link di bawah, artikel ini yang admin cuba cerahkan :-

 Dr M simpan surat Azizah  


Posted via Blogaway Jals

No comments: