Wednesday, August 6, 2014

Jangan Mudah Di Beri panas !!!!!!

Ini pula masyarakat muda Malaysia ni mudah sangat di kasih panas.

Jangan kamu peduli pada momokkan kekitaan yang berbau perkauman dan sentimen agama. Kononnya hinaan datang dari kaum dan dari negeri itu ini.

Kalau hanya momokkan seperti itu yang kalian dendamkan sekaligus boleh membawa kepada perpecahan, nah memang kalian dari kelompok masyarakat yang sebenarnya tidak terlibat dengan proses evolusi pendidikan atau betul betul pendidikan yang di dapat hanya untuk mencari makan yang lain persetankan.

Macam mana kalian tahu kalau sebenarnya hinaan berkenaan datang dari kelompok asing atau dari kelompok penyokong siput yang betul betul memiliki hati yang sangat busuk untuk sengaja  mencetuskan ketidakharmonian atau paling tidak memang datang dari keluarga yang dididik dengan rasa dengki yang mendalam untuk membinasakan. ? Tapi kalian yang agak budiman pula dengan mudah terikut ikut.

Rata rata mereka yang menyentuh sentimen bangsa dan agama di ruang maya adalah menggunakan akaun maya yang tidak jelas walaupun menggunakan gambar yang betul. Tapi tetap juga menyamar untuk mencetuskan ketegangan kaum.

Nah berhati hati jangan terikut, atau kalau tidak terjah saja individu yang berkenaan, ajar dia betul betul, agar jangan lagj membuat kenyataan kenyataan yang menghina.

Bukan apa sejak akhir akhir ini, sering ada entry membidas kenyataan awal yang berbau sentimen bangsa dan agama, entah betul tidak kenyataan berkenaan datang dari manusia yang berakal tapi dengan mudah merasa panas akhirnya berpanjangan.


Posted via Blogaway

No comments: