Tuesday, August 19, 2014

Sebaliknya, UMNO Yang Untung Ekoran Krisis Selangor

Pelbagai analisis yang mengada gada, ekoran krisis politik di Selangor dan  antaranya yang rugi ialah UMNO.???

Pelik saya, kenapa pula UMNO yang rugi. Sebenarnya UMNO yang mendapat untung sebab dengan sendirinya PR telah mendedahkan kepada masyarakat betapa pemimpin pemimpin PR terlalu berpolitik hingga lupa menjaga kepentingan mereka atau saja tujuan politik di dukung oleh masyarakat Selangor. Malah, boleh dianggap kalau krisis yang berlaku sengaja dicetuskan untuk mengalihkan perhatian masyarakat terhadap penyelewengan yang dilakukan oleh pemimpin pemimpin PR. Lihat saja cubaan membina ladang Babi dan dakwaan terhadap Khalid yang menyalahkan gunakan kuasa.

Malah kalau diteliti secara dalam, krisis di Selangor telah membuka mata pengundi atas pagar, betapa kekuatan politik pembangkang di Selangor perlu diseimbangkan dengan menambah serba sedikit kekuatan UMNO agar pihak PR/pemerintah tempatan tidak sesuka hati membuat keputusan tanpa terlebih dahulu merujuk  pendapat masyarakat itu sendiri sebelum membuat keputusan.

Juga dengan berbuat demikian, PR tidak lagi membuat kerja kerja politik yang tidak berpenghujung, pada masa yang sama mengekang penyelewengan oleh kalangan pemimpin pemimpin PR.

Nampak tak.?


Posted via Blogaway Jals

No comments: