Monday, August 18, 2014

BN Jangan Lihat Pergolakan Selangor Sebagai Untung

Kita sebagai masyarakat yang memihak BN tidaklah boleh sangat melihat pergolakan yang berlaku di Selangor sebagai kekurangan atau kelemahan politik PR, PKR khasnya. Maklum Selangor diperintah oleh mereka, jadi apapun cara yang mereka gunakan, itu hak mereka. Biar mereka kelam kabut...... Kita tunggu dan lihat jak. Tidak boleh di buat apa sudah.

Dan percayakan saya, pergolakan yang berlaku tidak akan menggugat sokongan masyarakat Selangor terhadap PR di negeri berkenaan. Ini disebabkan oleh beberapa perkara.

Sokongan masyarakat Selangor terhadap PR tidaklah disebabkan oleh kekuatan PR tapi  kelemahan  jelas yang dilakukan oleh pemimpin pemimpin BN di negeri berkenaan. Sedang kelemahan itu tidak boleh di terima, malah telah bertukar kepada kebencian hasil propaganda politik yang di serahkan oleh hati jentera PR.

Dan apa yang dibincangkan oleh para panel di rtm sekarang adalah tidak tepat. Lebih kepada syok sendiri walaupun ada di antara panel yang merujuk kepada kajian segala.

Saya juga hairan, bolehnya panel mengeluarkan pendapat yang sedemikian rupa dimana seolah olah masyarakat Selangor tidak tahu apa apa pasal politik. Kenapa mereka beralih kepada PR sejak dua pilihanraya yang lepas.

Kesimpulannya konflik yang berlaku, masih belum mampu mengurangkan rasa kebencian di kalangan masyarakat Selangor.

Ada taktik lain yang perlu di fikirkan, tapi bukan hanya taktik semata-mata malah lebih kepada itu yakni perubahan sikap oleh ahli UMNO yang ada di negeri berkenaan dan lain lain.


Posted via Blogaway Jals

No comments: