Friday, August 29, 2014

Apa Pendirian PR/PAS Dalam Hal LGBT.?

Kita tahu ada beberapa individu di dalam organisasi DAP dan PKR yang mendokong kesaksamaan hak yakni perjuangan mendokong agenda LGBT. Antaranya Ambiga dan pemimpin utama PKR dll

LGBT ialah kebebasan bersosial yang melangkaui batas, lelaki dan lelaki boleh melakukan hubungan seks begitu juga dengan perempuan. Serta kebebasan menukar jantina.

PKR dan DAP, mendokong agenda LGBT sedang PAS sebahagian daripada kompenan PR.

Isunya apa pendirian PAS di dalam hal ini.?

Alasan PAS memiliki agenda tersendiri tidak seperti PKR dan DAP tidak boleh diterima. Sebab ada tu penyokong PAS yang menetap di satu  kawasan tapi disebabkan calon yang bertanding atas tiket PKR atau DAP maka penyokong  berkenaan terpaksa mengundi calon PR. Jadi.?

Alasan PR mengamalkan konsep ‘common policy framework’ juga secara logiknya tidak boleh diterima, sebab harus di tahu, matlamat parti politik adalah untuk mencari kemenangan sekaligus menjadi pemerintah.

Tidak ada tu kesudahannya, kalau saja kemenangan yang telah dicapai tapi tidak mampu membawa kebaikan kepada masyarakat. Iya lah masing masing kompenan parti mempunyai frame work mereka yang tersendiri dalam menjaga kepentingan penyokong dan sesama mereka sebagai pemimpin parti masing-masing.

Klik artikel dibawah, artikel ini yang dirujuk.

 Keluarga 69 di dalam PR  


Posted via Blogaway Jals

No comments: