Wednesday, January 22, 2014

PR Konon Boikot Produk Jepun

Ada pula pemimpin pemimpin PR yang cuba menunjuk rasa. Dengan konon memboikot produk dari negara Jepun. Alahai, macam saja negara ini mereka yang perintah. Ekoran tindakan kerajaan Jepun terhadap Anwar.

Sehingga ke hari ini, saya tidak pernah sekalipun mendengar penafian dari pemimpin yang berstatus penyokong pasal kelakuan pemimpin tinggi mereka. Walaupun isu politik itu dilakukan oleh bukan lawan yang tidak bertentangan dengan politik PR, seperti mana negara Jepun tapi mereka tetap bersikap sepertinya macai.

Nah cuba konok kamu orang turunkan sini, apa dia punya kesan negatif  dari konteks ekonomi kalau konon tindakan memboikot itu mendapat sokongan (sebenarnya tidak pun). Apa ia tidak menjejaskan pendapatan negara, kerana ia telah merisaukan pelabur untuk melabur di  negara ini. Selain mungkin, selepas ini akan ada pula usaha usaha dari pihak tertentu, yang mengambil kesempatan dengan menulis atau menganjurkan program untuk menceritakan kekurangan produk dari negara Jepun. Bukankah ini nanti akan menjejaskan ekonomi Malaysia.

Kalau semua andaian di atas benar berlaku, akhirnya yang akan menanggung kerugian ialah rakyat Malaysia itu sendiri. Nah bila ekonomi Malaysia berada dalam keadaan yang tidak menentu, sekali lagi ia di manipulasi oleh gerombolan PENJAHAT PR, agar penyokong mereka bertindak dengan lebih liar.

Harus kok penyokong BN bangkit, paling tidak membuat kenyataan tidak bersetuju ke atas pemimpin pemimpin PR, bukan malah berdiam seribu bahasa. Agar nanti masyarakat antarabangsa maklum kalau negara ini, yang sebenarnya di penuhi oleh penyokong penyokong pemerintah dan bukannya pembangkang PR.

Nah, oleh itu tolong kongsikan (share) entry ini sebagai tanda sokongan anda terhadap politik pemerintah.

No comments: