Sunday, January 26, 2014

Penyokong Tegar UMNO Harus Faham

Penyokong penyokong politik UMNO ni, jangan terlalu mendesak pemerintah/pemimpin tertinggi  untuk mengambil satu satu keputusan. Sedangkan jelas, perkara yang minta diputuskan/di bela itu betul betul berbau politik.

Ada banyak kok perkara yang perlu di ambil kira dalam politik ni. Ada tu waktunya pemimpin politik tertinggi perlu mempertimbangkan satu satu isu dari konteks politik semata-mata dan hak asasi individu, agar BN kekal sebagai parti yang flexible dari hampir semua sudut. Sekaligus menjadi pilihan masyarakat di mana mana PRU.

Dalam politik ni, kuasa adalah segala segalanya, tanpa kuasa apapun perkara baik untuk masyarakat  tidak akan mampu untuk dilaksanakan. Sebab itu kekadang walaupun perkara itu melibatkan saudara mara, tapi yang perlu di utamakan ialah kelangsungan politik itu sendiri.

Masyarakat politik harus faham dan akur dengan hal ini. Jangan hanya melihat jawapan atau penyelesaian dari skop yang singkat (berfikiran singkat). Pandang jauhlah kehadapan, sebab jangan dilupa bukan hanya BN yang berpolitik di negara ini, selain  pemikiran kebanyakan masyarakat  senantiasa berevolusi yang tidak konsisten dan bergantung pada isu isu semasa yang di dalam dan luar negara.

Jangan terlalu meletakkan hak satu satu kaum diatas kaum yang lain, sedang ada pelbagai lagi kaum yang tinggal di negara ini. Yang juga perlu di ambil perhatian. Kalau semua perkara diatas tidak diambil kira oleh penyokong tegar UMNO dalam kefahaman politik mereka atau saja desakan mereka, maka akhirnya UMNO akan lemah secara perlahan lahan.

#jalinanpolitik

No comments: