Monday, January 20, 2014

Anwar Dilarang Masuk Ke Jepun.

Larangan kerajaan Jepun untuk tidak membenarkan individu yang bernama Anwar Ibrahim memasuki negara mereka telah melahirkan pelbagai polemik politik di kalangan masyarakat, pergeseran antara penyokong BN dan UMNO juga semakin hangat.

Secara logiknya terlalu besar bha kuasa politik Negara Jepun tu untuk mendengar arahan politik Malaysia bagi melarang individu yang bernama Anwar Ibrahim bagi memasuki negara mereka.

Bukan kamu orang tidak tahu, sebelum ini Maradona telah dikenakan tindakan yang sama, alsebab Maradona telah terpalit dengan isu moral sebagai penagih dadah. Nah begitu juga dengan Anwar Ibrahim, kan dia ada terpalit dengan isu moral seks hingga membawanya ke muka pengadilan.
Penyokong politik PR, wajar mempertimbangkan semula sokongan mereka terhadap Anwar.  Sedang negara Jepun yang terkenal dengan amalan demokrasi yang terbuka giler tidak juga sanggup menerimanya sebagai pelancong. Ingat tu bukan atas tiket ahli politik tapi sebagai pelancong. Tahu kah, alahai.

Oleh itu kamu orang jangan pernah percaya, kalau ada kenyataan politik dari pihak tertentu terutamanya pemimpin/penyokong parti yang ada dalam kompenan PR, bagi membela Anwar. Konon kehadiran Anwar Ibrahim ke sana atas urusan agama yakni berdakwah tapi telah di halang atas arahan Putrajaya.

No comments: