Thursday, January 23, 2014

Politik Provokatif DAP

Kamu orang harus tahu sekaligus mampu membawa kesedaran, kenapa organisasi DAP suka berpolitik provokatif. DAP telah mendapat sokongan penuh dari kalangan mereka, jadi apa pun yang di lakukan, mereka tetap akan mendapat sokongan sekaligus kemenangan. Main main pun tidak mengapa, tetap menang punya.

Dengan berpolitik provokatif, Melayu akan berpecah sebab bangsa Melayu yang menjadi pemimpin dan penyokong pada politik PKR akan mempertahankan pendapat DAP, begitu juga dengan PAS mereka akan saling bertentangan di semua lapisan, hingga melemahkan Melayu yang ada dalam pakatan PR.

Perpecahan di kalangan masyarakat Melayu hasil politik provokatif, bererti pecah dan perintah. Selepas itu bertindak pula mereka sebagai hero politik, sebagai tok ketua yang mendamaikan dua pihak yang bertelagah. Dengan itu DAP akan kelihatan relevan untuk di sokong oleh generasi baharu.

Politik provokatif  akan mengeratkan perpaduan di kalangan mereka sekaligus memperkukuhkan politik DAP.

Saya hanya berpolitik ya. Tidak ada niat saya pun untuk membangkitkan sentimen perkauman. Yang saya maksudkan ialah organisasi DAP. DAP yang mengamalkan politik provokatif yang sebenarnya tidak bagus untuk tempoh jangka panjang.

No comments: