Friday, January 17, 2014

Keangkuhan Pemimpin DAP

Keangkuhan pemimpin DAP, memperlekeh Perdana Menteri, menyamakannya dengan icon KFC. Adalah perbuatan yang tidak bermoral.

Ini menunjukkan isu pembelian kereta mewah, kenaikan gaji mendadak serta tuntutan kalimah Allah tidak memberikan kesan negatif kepada PR yang sebenarnya mampu mengurangkan sokongan masyarakat terhadap mereka, tapi tidak berlaku.

Perbuatan pemimpin DAP ini sangat mengaibkan apa lagi ia dilakukan oleh individu yang berbangsa Cina DAP. Kenapa mereka berani melakukannya ya. Sedangkan majoritinya penduduk Malaysia terdiri dari mereka yang berbangsa Melayu, yang menjadi penentu kepada kepimpinan negara? Bukankah ini satu petunjuk kalau sebenarnya Melayu sudah berpecah, yang tidak boleh lagi disatukan?

Perpaduan Melayu telah di uji bila sahaja, tuntutan kalimah Allah di kalangan mereka yang bukan Islam berkumandang, tapi terbukti doktrin agama tidak mampu menyatukan Melayu malah ada pula di kalangan pemimpin dan penyokong Melayu yang menyokong tuntutan tersebut.

Apa senario ini membawa maksud bahwa parti PAS bukannya penyebab kepada perpecahan Melayu, seperti yang kita fahami sebelum sebelum ini, tapi disebabkan oleh pemahaman politik di kalangan Melayu itu sendiri yang terlalu moden hingga agenda agama dan negara diletak di belakang?

No comments: