Sunday, January 26, 2014

Pilihan Gejala Syabu Atau Prasarana

Kalau anda di berikan pilihan  hidup atau mati dalam menyelesaikan persoalan di negeri Sabah (waktu muncung pistol melekat di dahi). Lalu anda memilih, persoalan gejala Syabu agar di selesaikan terlebih dahulu berbanding pembangunan prasarana. Anda sebenarnya masyarakat yang sangat matang, lagi jauh bijaksana berbanding masyarakat prasarana.

Kita sedar syabu tidak akan mampu diselesaikan secara total tapi pemerintah mampu mengurangkannya. Apa lagi sekadar pengedaran syabu, sedang pencerobohan yang melibatkan perang juga boleh di tewaskan. Percayakan saya.

Gejala syabu semakin teruk, rupanya kebanyakan pengedar syabu tidak terlibat sebagai penagih, sindiket mereka hanyalah ingin mengaut keuntungan dalam masa yang sama ada agenda untuk merosakkan masyarakat muda tempatan.

Masyarakat Sabah harus bersikap matang dalam hal ini kalau ingin mengekalkan keharmonian yang sedia kita kecapi. Jangan hanya sibuk dengan politik yang ingin mendapatkan kuasa. Tapi harus berpandangan jauh lebih daripada itu, janganlah bodoh sangat. Kita semua akan mati juga pada akhirnya.

No comments: