Sunday, January 26, 2014

PKR Cadang MB Selangor Lucut Tapi DAP Tidak Bodoh

Bukan hanya disebabkan desakan salah seorang pemimpin PR yakni Ahli Parlimen Kuala Langat, Abdullah Sani Abdul Hamidi agar Menteri Besar Selangor, Khalid Ibrahim meletakkan jawatan, sebab itulah Khalid terpaksa bergantung harap pada organisasi DAP untuk kekal sebagai Menteri Besar. Dengan itu kita semua mendapat gambaran bahawa DAP mempunyai kekuatan jitu di negeri Selangor sebab mampu mempertahankan Khalid tapi oleh beberapa sebab lain yang jelas, yakni tuntutan kalimah Allah di negeri itu.

Apa kamu orang ingat, beranikah pihak yang menuntut penggunaan kalimah Allah, kalau DAP tidak mempunyai kekuatan politik di negeri Selangor. Dan apa kamu orang ingat pemimpin pemimpin DAP akan bersetuju dengan saranan agar Khalid dilucutkan daripada jawatannya. Tidak akan  jadi, Khalid akan KEKAL sebagai Menteri Besar Selangor. Sebab Khalid mampu memenuhi aspirasi DAP di Selangor.

Sebelum sebelum ini ada banyak urusniaga yang melibatkan kepentingan DAP di negeri Selangor hasil kerjasama Menteri Besar Khalid, jadi takkan pula DAP membiarkan Khalid lesap daripada mereka. Tolong sikit, ok . DAP tidak begitu bodoh seperti yang kamu orang sangkakan.

Sebab itulah dari dulu sehingga sekarang Pas dan PKR menjalinkan kerjasama politik dengan DAP, dengan harapan mereka ini akan menundukkan DAP. :-)

No comments: