Sunday, January 26, 2014

Membidas Segelintir Bloggers Pro BN

Membuak buak macam air yang mendidih. Konon ingin menafikan kepimpinan PM Najib sebab tidak berkemampuan menghidu kehendak masyarakat yang ada di peringkat akar umbi.

Soalan saya, kenapa segelintir blogger pro BN tidak mempersoal kepimpinan yang ada di peringkat separa tinggi, pertengahan dan bawahan yang rapat dengan masyarakat akar umbi? Sebab pada hakikatnya lapisan kepimpinan inilah yang menyumbang kepada kebobrokan, seperti mana yang di momokkan oleh beberapa orang bloggers pro BN.

Serang lapisan kepimpinan yang saya sebutkan diatas, kalau benar ingin melihat UMNO tetap relevan hingga menjelangnya PRU14. Bukan mempersoal kepimpinan Perdana Menteri!

Sudah ada pelbagai usaha kebajikan yang  dilaksanakan oleh Perdana Menteri Najib dan para Menterinya demi kebajikan masyarakat akar umbi. Yang terbaru pasal masa depan generasi y, di mana kerajaan ingin melihat generasi ini berpartisipasi dengan pembangunan negara melangkauinya semua aspek. 

Kalau ikhlas ingin membetulkan keadaan, cari betul betul, ada di mana masalahnya. Jangan ingat Perdana Menteri punya banyak mata telinga hingga mampu mendengar semua keluhan masyarakat atau saja penyokong politik yang ada di peringkat akar umbi. Berpolitik biar realistik.

Kamu orang tahukah, pendekatan berpolitik parti BN dan PR jauh berbeza. Politik PR bermain dengan persepsi sedang BN pula bermain dengan realiti. Seperti diri mengamalkan idelalogi, Politic Realistic :-)

No comments: