Thursday, January 16, 2014

Bangunlah Dari Lena

1. Masyarakat sivil seperti kami yang berperang dengan mereka yang  anti pada kerajaan tapi pula segelintir kakitangan kerajaan memihak mereka. Sebab konon mereka tahu kekurangan pemerintah.

2. Masyarakat sivil yang sibuk berperang demi membanteras gejala syabu tapi mereka yang anti kerajaan hanya sibuk mempersoal konon kekurangan pemerintah termasuklah kakitangannya. Sedangkan ada di kalangan ahli keluarga mereka yang terlibat sebagai si penagih dadah.

3. Masyarakat sivil yang sibuk mempersoal kebobrokan angkara syabu tapi pula Ketua Ketua masyarakat di peringkat marhaen sedang lena dengan pelbagai bayangan kemewahan yang konon mereka akan dapat. Walaupun sebenarnya masyarakat tidak mengenali mereka.

Apa corak politik yang sebenarnya mahu di bentuk ni oleh masyarakat ni ya? Masyarakat ramai harus bangun dari lena, kalau sebenarnya dunia ini tidak menginginkan manusia yang kelihatan berjaya sebab di ukur dari kebendaan walaupun dengan cara yang totally salah lagi melupakan tanggungjawab asas mereka.

No comments: