Tuesday, January 28, 2014

Penyokong Politik PR Yang Taksub

Semua pendapat penyokong PR pasal PRK Kajang agak statik. Tidak menuding pada mana mana pemimpin PR yang berbeza pendapat, di antara Khalid dan Azmin. Di tambah oleh keterlibatan Anwar di tengah tengah kebobrokan, yang terus jak menyimpan cita cita untuk menjadi Menteri Besar, ini pun tidak di persoal oleh penyokong PR. Apa agaknya strategi politik mereka ya. Adeh

Selama ini saya beranggapan pemikiran politik para penyokong PR agak berkecuali yang tidak terikat dengan mana mana pendapat pemimpin, termasuklah pendapat pemimpin di kalangan mereka. Maklum sering saja melaungkan kebebasan, sebab konon selama ini BN telah mengekang kebebasan mereka walaupun negara ini mendokong demokrasi. Sebab itulah kerajaan BN sanggup menghapuskan akta ISA. Hingga ada kalanya mendengar luahan penyokong PR yang konon terhimpit dek kerana kenaikan kos sara hidup maka itulah kerajaan memperkenalkan kawalan harga yang di laksanakan sepenuhnya oleh jentera politik BN.

Tapi rupanya, penyokong politik PR ni lebih teruk dari pengikut ajaran sesat. Hanya terbuka bila perkara itu boleh menguntungkan pemimpin PR. Alahai, cakap tidak serupa bikin langsung.

Oleh itu, pada semua penyokong UMNO/BN kurang kurangkan menegur kekurangan para pemimpin dan organisasi UMNO/BN selagi ia tidak lari dari polisi parti dan menganiaya masyarakat yang ada. Sebab lihatlah saja kebanyakan dari pra pemimpin dan penyokong PR sangat sangat taksub, yang jelas membelakangkan akal mereka. Semua kebenaran ada di pihak mereka sebagai pembangkang, pokoknya mereka itulah yang paling sempurna dalam bab berpolitik dan kehidupan. Adakah manusia seperti ini yang hidup di era ini?

No comments: