Thursday, March 21, 2013

Tidak Hairan Kalau Anwar Tetap Meneruskan Saman

Sekejap lagi "perang" akan bermula. Bukan pula perang dengan pengganas Kiram tapi Pak Anwar dengan Papa Gomo.

Saya tidak hairan tu kalau Pak Anwar tetap ingin meneruskan samannya terhadap Papa Gomo, sebab itu bukan bererti Pak Anwar tidak melakukan liwat tapi dia/Anwar sudah tidak kisah dengan maruah dirinya, sudah tidak kisah kalau pendedahan yang muncul sedikit masa lagi akan lebih menampilkan wajahnya sebagai pelaku liwat.

Pedulikan apa kata orang yang penting PR menang di PRU mendatang, biarkan diri itu (Anwar) di laknat Tuhan asal semua mata di dunia ini tidak memandang hina pada keluarganya. Ini antara perkiraan yang bermain di minda Pak Anwar sekarang.

Dan ingat, selepas pendedahan semua ini oleh Papa Gomo tapi ia tidak mampu memalit sokongan rakyat terhadap Pak Anwar malah semakin mengukuhkan politiknya maka tidak mustahil kalau Pak Anwar pula akan mengangkat sumpah bagi konon membersihkan namanya yang dikaitkan dengan banyak tuduhan moral selama ini, itu sebenarnya adalah untuk menarik perhatian rakyat agar memihak PR di PRU nanti. Sekali lagi beliau tidak kisah dengan maruah dirinya di hadapan Allah.

Tidak berbeza tu semangat Pak Anwar dengan semangat pengganas Kiram, mereka sudah tahu berada di hujung konon perjuangan mereka, maka itu mereka mesti menghadapinya dengan apa jua keadaan dengan penuh kerelaan. Walaupun sebenarnya mereka pasti akan berhadapan dengan mungkin seksa azab api Neraka.

Nah sebentar tadi, Portal The Kuala Lumpur Post, ada mengkhabarkan bahawa Pak Anwar sudah mengarahkan Firma Guamannya agar mengeluarkan arahan saman kepada Papa Gomo dengan tuntutan ganti rugi sebanyak RM100 juta, kerana konon Papa Gomo ada membuat tuduhan fitnah yang berkait liwat segala.

Mari sama sama kita tunggu, apa yang berlaku selepas ini. Pesanan saya pilihlah pemimpin yang bersih dari salah laku moral apa lagi moral yang menyangkut liwat. Kalian harus mempersoalkan hal ini dalam diri anda dari konteks politik PRU dan masa depan negara ini.

No comments: