Wednesday, March 6, 2013

Andai Pemerintah Bergopoh Gapah

Kalau bekas tindakan pemerintah dalam menanggani isu pencerobohan di Lahad Datu itu agak kasar, sudah pasti kenyataan kritis dari pihak PR akan lebih kononnya pedas.

Seperti contoh, kerajaan tidak membuat apa apa perundingan damai lagi awal dengan pihak penceroboh, tapi tiba tiba saja serangan di lancarkan lalu pasukan beruniform kita terkorban begitu juga di pihak penceroboh maka sudah tentu pasti pihak PR akan menghasut pihak antarabangsa agar campurtangan dalam insiden tersebut alsebab kononnya Malaysia telah melanggar hak asasi manusia.

Sedang isu dalaman negara ini akan dikritis sebagai tidak cekap sepatutnya pendekatan yang lebih berhemah perlu digunakan sepertinya perundingan dengan pihak penceroboh, sementara itu pihak pertahanan negara konon bolehlah membuat persiapan yang lebih rapi bagi mengelakkan berlakunya kemalangan jiwa dari pihak pemerintah.

Selain itu, pihak dalang dalam pencerobohan itu juga akan merasakan yang strategi mereka telah mengena, dalam mendapatkan perhatian rakyat jelata demi undi di PRU.

Nah itu antara kandungan artikel yang akan dicanang sebagai konon kelemahan pertahanan negara :). Itulah PR semuanya salah kecuali mereka.
Sent from my BlackBerry® Jalin Luin

No comments: