Saturday, March 23, 2013

Barat Lebih Kisah Soal Moral Berbanding Penyokong PR

Syarat utama dalam memilih pemimpin tidak lagi menjadi soal, ini masalah baru penyokong organisasi PR. Di negara negara luar terutamanya di Barat salah laku seks yang dilakukan oleh pemimpin mereka adalah satu kesalahan besar yang mewajibkan pemimpin itu meletakkan jawatan.

Bill Clinton tewas dalam PRU di Amerika angkara skandalnya dengan seorang gadis yang di kenali sebagai Monica Lewinsky scandal.

Di Singapore, Micheal Palmer, Speaker Parlimen Singapore berumur 44 tahun meletakan jawatan sekali dengan keahliannya dalam PAP, alsebab skandalnya bersama seorang gadis pekerja komuniti yang terbongkar.


Di Malaysia, seorang pemimpin melakukan seks luar tabii yakni liwat tapi para penyokong politiknya tidak kisah malah mempertahankannya, orang putih kata so what. Sedangkan pemimpin itu beragama Islam dan ia tinggal di negara dimana Islam menjadi Agama rasminya.

Pelik bukan rupanya masyarakat barat di Amerika dan Singapore sana lebih Islam dari Penyokong PR yang mengakun diri mereka sebagai individu yang beragama Islam. Nah maka itu anda yang memihak organisasi BN tahniah kepada anda sebab menolak pemimpin yang menolak nilai nilai Islam.

Lalu apa pendapat para pendokong PAS/PR dalam hal ini ?

No comments: