Sunday, March 3, 2013

Dato Sri Shafie Di Lokasi Pengganas Yang Terbunuh.

Mayat penceroboh yang berjaya di tumpaskan. Kami dan Dato Sri Shafie Apdal berada di lokasi di mana penceroboh berjaya ditumpaskan di Kg Senallang Laut. Maksudnya pemimpin sepertinya Dato Sri Shafie sanggup meredah laluan kelokasi yang pastinya penuh dengan risiko yang datang dari pengganas yang mungkin masih ada disekitar lokasi dan ini menunjukkan betapa Dato Sri sangat prihatin akan kesejahteraan masyarakat Semporna juga sebagai motivasi pada masyarakat..........

Pada 3hb Februari 2012. Seorang isteri dan anak kepada seorang masyarakat Kampung serta beberapa orang Kampung di Senallang Laut telah diculik oleh seorang pengganas. Menurut cerita masyarakat Kampung, pengganas itulah yang telah membunuh seorang Pegawai semasa kejadian tembak menembak di Kampung Sri Jaya, pada 2hb Februari yang lalu, pengakuan membunuh Pegawai Polis, diakui sendiri oleh pengganas dan dia sendiri yang memaklumkannya kepada masyarakat Kampung yang diculik ketika dalam tahanannya.

Masyarakat kampung Senallang Laut, nekad melawan apabila pengganas itu sedang duduk berehat lalu seorang dari mereka bertindak dengan menghempuk kepala pengganas dengan sebatang kayu yang ditujukan ke kepala pengganas tersebut.

Sent from my BlackBerry® Jalin Luin

No comments: